Se spune că este mai bine sa previi decât sa repari sau mai rău, sa tratezi! De aceea, prevenția este cea mai puternica arma in lupta cu pericolul. Atunci când muncim, orice mișcare greșită se poate transforma într-o amenințare la propria viață si siguranța.

Încrederea si siguranța fiecărui angajat reprezintă responsabilitatea primordiala a oricărei companii.

Iată cum poți sa eviți un accident de munca si sa menții siguranța:

  1. Elimina riscurile de incendiu

Cele mai frecvente catastrofe la locul de munca sunt incendiile. Un strop de neatenție poate arunca in aer o întreagă clădire. De aceea, trebuie sa îndepărtezi orice material inflamabil si sa asiguri acele sisteme de alarmare, absolut necesare in astfel de situații. Totodată, crearea unui plan de incendiu care sa surprindă toate scenariile posibile precum si masurile de salvare este esențială.

  1. Fa ordine

Adesea, dezordinea este una dintre principalele cauze de izbucnire a incendiilor. Atunci când munca se desfășoară in încăperi pline de obiecte, acestea se pot transforma in adevărate capcane pentru angajați. Mai ales atunci când munca implica manipularea materialelor periculoase, mediul de lucru trebuie sa fie curat si ordonat, pentru ca fiecare activitate să se desfășoare in siguranța.

  1. Reguli stricte & scrise

Unele joburi implica activități periculoase, de aceea trebuie sa existe încăperi marcate cu acces interzis precum și panouri vizibile și indicatoare evidențiate care să prevină orice risc. De asemenea, training-urile si instruirile cu privire la reguli de prevenție și masuri de salvare vor preveni cu succes atât incendiile cat si accidentele de munca.

  1. Etichete salvatoare

Fiecare element folosit in procesul de munca trebuie sa fie etichetat corespunzător pentru a elimina confuzia si accidentarea. Fiecare obiect trebuie așezat in locuri special amenajate si de asemenea trebuie verificat periodic.

  1. Perspective sănătoase

Orice acțiune si decizie are anumite implicații. De aceea, planurile de prevenție a accidentelor de munca  trebuie sa fie elaborate pe termen lung. Atunci când achiziționam echipamente de lucru la preturi mici pare o mișcare foarte buna, pentru ca salvam costuri. Pe termen lung însă, calitatea slaba a echipamentelor va pune in pericol viață angajaților.

Din păcate in zilele noastre, accidentele de munca sunt din ce in ce mai frecvente. Unele au un final fericit, oamenii ajungând sănătoși acasă, altele in schimb sunt grave si lasă urmări. Angajatorii sunt obligați sa ia toate masurile posibile pentru a preveni accidentele de munca si sa se conformeze obligațiilor legale.

In cazurile nefericite, atunci când se întâmpla astfel de accidente, fiecare angajator are responsabilitatea de a anunța inspectoratele teritoriale de munca, urmând ca mai apoi sa se stabilească condițiile de producere.

Cea mai simpla soluție este apelarea la o firma care se va ocupa exclusiv de sănătatea si securitatea in munca, astfel încât fiecare angajat sa își desfășoare activitatea in condiții sigure, menite sa-i protejeze viață si sănătatea.

Mega Image
New Yorker

Prin continuarea utilizării site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. mai multe informatii

Setările cookie-urilor de pe acest site sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Dacă continuați să utilizați acest site web fără a schimba setările cookie-urilor sau faceți clic pe „Acceptați” mai jos, atunci sunteți de acord cu aceasta.

Închide